Perbandingan Antara Orang Islam dan Bukan Islam


Salam blogger
Hari ni Min nak ongsi ilmu yang Min dapat time Usrah lajnah tadi

Straight to the point terus lah ye
Actually sahabat Min yang cite masa usrah tadi
Dia kata sumber daripada buku 25 wasiat nabi



Orang Islam diibaratkan seperti rumput di padang
manakala orang bukan Islam diibaratkan seperti
 pokok yang besar dan kuat

Rumput kan selalu dipijak, dipotong, dan macam2 lah lagi
manakala, pokok pula walaupun pokok tu kene goyang,
kene pukul atau pape tapi pokok tu tetap utuh
tetap berdiri kat situ


TAPI, rumput akan kembali bangkit walau berapa banyak kali
dia kene potong, 
DAN, pokok pula, kalau kite dah tak perlukan pokok tu,
kite just tebang and terus mati 
pokok ni takkan tumbuh balik


So, jadilah rumput yang tetap akan bangun walau berapa banyak kali dia jatuh



2 comments:

Ayumi Comot said...

nice entry...min pun ade join usrah ek? bagusnyer anak dara ni,huhu..ayu dah lama xjoin:(

Jasmin said...

usrah mmg ada kt sekolah
WAJIB datang kalu tak kene denda 3 jam berdiri kt padang
X_X

 

Copyright 2013 © CHN
for http://littledaies-port.blogspot.com/