Erk??Makan Ciput ****??




Selamat pagi dunia dan semua penghuninya!
Wake up all!
haha

Terkejut gan title post Min?
wahaha
Pernah makan benda tu?
Min tak pernah makan benda tu yea

Sape2 yang tak tau rupa Cik Ciput ni, meh Min nak tunjuk kat korang
Waaacchhhaaa!

Am I cute right?

Chhoopp!
Jangan tengok lama2 kang ada yang muntah kat sini
Min nak cite pasal zaman Min kecik2 dulu
Skang pon Min kecik agi
haha

Dulu2 masa Min umur lebih kurang 6-7 tahun, 
Min selalu pergi belakang rumah
Buat ape??
Cari siput yang macam kat atas tuh laa
*malunya, tutup muka

Kalau Min jumpa Cik Siput ni, 
Min selalu pukul sampai pecah cengkerang dia
Jahat kan?
Tapi tu dulu, sekarang ni dah jarang jumpa
Kalau jumpa pon tak nak pegang


Tapi korang tau tak 
bahawa di Indonesia, penduduk dia makan siput ni
Macam mana Min tau?
Min tau hal ni sebab abang Min yang cite

Abang Min cite masa dia tengah rehat2
dengan kawan2 and pensyarah dia, ada sorang pensyarah lain datang
Pensyarah tu ada bawak makanan nak berkongsi 
Kalau kat Indonesia, diorang tak panggil siput ****
Tapi ada lah nama lainnya, Min pon dah lupa nama ape

Pastu pensyarah tu pon cakaplah ni Siput **** goreng dalam bahasa Indonesia
Abang Min plak tak tahu ape yang pensyarah dia sebut
Dah nampak macam best je, dia pon ambek satu
Sikit agi makanan tu nak masuk dalam mulut tibe2 
kawan dia kata yang makanan tu siput ****

Nak tau jadi kat abang Min?
Terus dia muntah2
Tu belum makanan lagi, kalau dah makan tak tau lah ape jadi
hahaha
ciaannyaaa

Korang pon kene hati2 kalau pergi Indonesia tau
tanye dulu makanan ni nama ape dalam bahasa melayu
Siput ni kan haram kalau makan
kan3?






3 comments:

myra azraff said...

hooo..sipott...takottt....T.T

Kapten Jasmin said...

hoho, jngn dkat2...

hawiz said...

eeii...geli tol kalo mkn...

 

Copyright 2013 © CHN
for http://littledaies-port.blogspot.com/